Jonge Chinese vrouw sterft in Haidilao Hotpot Restaurant |Wat is er op Weibo

2022-09-11 07:27:45 By : Ms. Lucy Xia

Voorzitter Rabbit vs Hu Xijin: verdeelde nationalisten op WeiboPelosi in Taiwan: "1,4 miljard mensen zijn het niet eens met inmenging in Chinese soevereiniteitskwesties"Virale Bilibili-video met landelijke timmerman: gehandicapte en vastberaden 'oom' wordt Chinese internetsensatieHet merkwaardige geval van de Henan Bank-deposanten en de veranderende QR-codes voor de gezondheidVan leraar tot livestreamer: E-commerce Move is Game Changer voor China's nieuwe oosterse onderwijsDit bedrijf in Shenzhen neemt geen mensen aan die 'slecht geluk' brengenBuitenlander botst met Chinese bewakers omdat ze geen masker dragen in het park in TaiyuanSichuan Power Cut: van diner bij kaarslicht tot stervende boerderijkippenVervolg op China's lelijke wiskunde-leerboekcontroverse: 27 mensen gestraftBubble Tea Madness: opening 'Modern China Tea Shop' zorgt voor chaos in NanjingMoed, kameraadschap en kritiek: de aardbeving in Sichuan in 2022 op Chinese sociale mediaEindelijk wat antwoorden?Vervolg op het 6.10 Tangshan BBQ Restaurant IncidentHet sociale-mediaspektakel van de Chinese militaire oefeningen in TaiwanNieuws van Pelosi die zoon meeneemt op reis naar Taiwan wordt trending op WeiboVoorzitter Rabbit vs Hu Xijin: verdeelde nationalisten op WeiboStille straten en goed gevulde planken op de tweede dag van Chengdu LockdownChengdu City-Wide 'Lockdown' leidt tot paniek kopen en zorgenEen voorproefje van hun eigen medicijn: bewoners dwingen de stadspolitie om een ​​einde te maken aan de vergrendeling van de gemeenschapBuitenlander botst met Chinese bewakers omdat ze geen masker dragen in het park in TaiyuanVers van de boot worden Xiamen-vissen getest op Covid-19Op-Ed ⎪ Cyberpesten en nepnieuws: wat u moet weten over het verhaal van Zhang ZhehanNederlandse vlogger ontdekt de foto van haar vriend in een Chinees tv-dramaTop 10 overzicht van China's meest populaire tv-drama's mei 2021Het concept van 'involutie' (Nèijuǎn) op Chinese sociale mediaDe show is voorbij: hardhandig optreden tegen Renren Yingshi Fansub GroupVideo "Ik heb besloten om geen Engels meer te leren" gaat viral op Chinese sociale mediaEindelijk wat antwoorden?Vervolg op het 6.10 Tangshan BBQ Restaurant IncidentChinese vrouw weggevoerd door politie Suzhou voor het dragen van Japanse kimonoZhou Zhou in West-Afrika: Chinese vrouw trending op Weibo nadat ze 'vermist' was in NigeriaChinese verslaggever die in de lucht huilde over de dood van Abe, probeerde zelfmoord te plegen na online terugslagNieuws van Pelosi die zoon meeneemt op reis naar Taiwan wordt trending op WeiboVoorzitter Rabbit vs Hu Xijin: verdeelde nationalisten op WeiboChina 'slaat terug': Taiwanese militaire oefeningen, tegenmaatregelen en golven van nationalisme op WeiboPelosi in Taiwan: "1,4 miljard mensen zijn het niet eens met inmenging in Chinese soevereiniteitskwesties"The Impossible Love Story: Nancy Pelosi en Hu Xijin worden populair denkbeeldig koppelEindelijk wat antwoorden?Vervolg op het 6.10 Tangshan BBQ Restaurant IncidentChinese vrouw weggevoerd door politie Suzhou voor het dragen van Japanse kimonoAngstaanjagende video toont hoe moeder en dochter worden aangevallen door man in regenjasSteekincident in ziekenhuis in Shanghai RuijinHunan Man vermoordt vrouw door haar twee keer te overrijden met SUVJonge Chinese vrouw sterft in Haidilao Hotpot RestaurantBubble Tea Madness: opening 'Modern China Tea Shop' zorgt voor chaos in NanjingMamianqun Gate: Dior beschuldigd van culturele toe-eigening voor het kopiëren van ontwerp van traditionele Chinese rokVan leraar tot livestreamer: E-commerce Move is Game Changer voor China's nieuwe oosterse onderwijsWaarom verlaat de Kindle China?Chinese vrouw weggevoerd door politie Suzhou voor het dragen van Japanse kimonoMamianqun Gate: Dior beschuldigd van culturele toe-eigening voor het kopiëren van ontwerp van traditionele Chinese rokKFC China's Psyduck Toy is een virale hitChinees basisschoolleerboek veroorzaakt controverse omdat het "tragisch lelijk" isWil je koffie met je sneakers?Chinees sportmerk Li-Ning registreert zijn 'Ning Coffee'-merkChengdu City-Wide 'Lockdown' leidt tot paniek kopen en zorgenFangcang-dagboeken: China's geïmproviseerde covid-ziekenhuizen, van Wuhan tot de toekomst"Experts wordt geadviseerd niet te adviseren": waarom Weibo-gebruikers genoeg hebben van 'deskundig advies'Fangcang Forever: China's tijdelijke Covid19 geïmproviseerde ziekenhuizen worden permanentSjanghai 'dode man' meegenomen naar mortuarium, levend gevondenJonge Chinese vrouw sterft in Haidilao Hotpot RestaurantBubble Tea Madness: opening 'Modern China Tea Shop' zorgt voor chaos in NanjingKFC China's Psyduck Toy is een virale hitWil je koffie met je sneakers?Chinees sportmerk Li-Ning registreert zijn 'Ning Coffee'-merkWeibo heeft nog steeds 'Shanghai Buy Groceries'-hashtag geblokkeerdVervolg op China's lelijke wiskunde-leerboekcontroverse: 27 mensen gestraftVerboden om topstudenten te promoten, prijzen Chinese scholen in plaats daarvan hun uitstekende 'fruit'Van leraar tot livestreamer: E-commerce Move is Game Changer voor China's nieuwe oosterse onderwijsChinese wiskunde Schoolbook Gate gaat verderChinees basisschoolleerboek veroorzaakt controverse omdat het "tragisch lelijk" isDit bedrijf in Shenzhen neemt geen mensen aan die 'slecht geluk' brengenVideo "Ik heb besloten om geen Engels meer te leren" gaat viral op Chinese sociale media'Little Sheep People': de stigmatisering van covid-patiënten in ChinaChinese term 'Wuxin Gongzuo': kan zich niet concentreren op werk vanwege crisis Rusland-OekraïneGeen 'SissyGuy' of 'Douchebag1990' meer: ​​Weibo verbiedt gebruikersnamen met 'slechte' woordenZhejiang Movie Theatre toont personen op de zwarte lijst in Avengers Movie Preview"Wees zo goed als je woord": het Chinese Social Credit Song is hierInzichten in sesamtegoed en de 5 beste manieren om een ​​hoge sesamscore te gebruikenInzichten in het sociale kredietsysteem op Chinese online media versus de weergave ervan in westerse media4 jaar What's on Weibo: discussie over sociaal krediet en de nieuwste trends op de "China Experience Show"De vrouw zou zijn gestikt tijdens het eten van runderpens.Op 8 september stierf een vrouw uit Putian in de provincie Fujian onverwachts terwijl ze een hotpot at in een Haidilao-restaurant in een plaatselijk winkelcentrum.Het incident werd donderdag trending op Chinese sociale media, met de hashtags "Vrouw gaat plotseling weg terwijl ze Haidilao Hotpot hebben" (#女孩海底捞吃火锅意外身亡#) en "Haidilao reageert op vrouwelijke klant die sterft tijdens het diner" (#海底捞回应女顾客就餐时身亡#) met respectievelijk 50 miljoen en 300 miljoen views.Volgens verschillende Chinese nieuwsberichten was de 21-jarige vrouw net klaar met het eten van runderpens, het eetbare slijmvlies van de koeienmaag, en dronk ze wat water waarna ze plotseling onwel werd.Beelden die circuleren op Chinese sociale media laten zien hoe restaurantpersoneel eerste hulp verleende aan de vrouw door de Heimlich-manoeuvre uit te voeren terwijl hulpverleners aan het werk waren.Hoewel het gerucht gaat dat de jonge vrouw in de pens is gestikt, is dit nog niet bevestigd omdat er een onderzoek naar de doodsoorzaak loopt.Het restaurant Haidilao waar het incident plaatsvond, is momenteel gesloten en Haidilao antwoordde dat ze diep bedroefd waren en er alles aan zullen doen om volledig samen te werken met de politie om de zaak te onderzoeken.Haidilao (海底捞) is een van China's populairste restaurantketens die authentieke Sichuan-hotpot serveert, een eetstijl waar vers vlees en groenten worden gedompeld in sudderende bouillon.Naast de smakelijke hotpot en ruime keuze aan ingrediënten en dranken, staat Haidilao bekend om zijn hoogwaardige service.Het personeel is grondig opgeleid om de beste klantenservice te bieden en Haidilao heeft door de jaren heen nieuwe concepten geïntroduceerd om de klantervaring te verbeteren.Haidilao is een zeer gerenommeerd bedrijf en staat erom bekend snel te reageren om crises op sociale media te voorkomen (voorbeeld hier en hier).Terwijl het verhaal trending wordt, wijzen veel Chinese netizens op het verstikkingsgevaar van runderpens.Een longarts (@呼吸科大夫胡洋) reageerde ook op het incident en suggereerde dat de Heimlich-manoeuvre in dit geval misschien niet levensreddend was, aangezien runderpens lang en zacht is en de luchtwegen zou kunnen blokkeren als de Heimlich-manoeuvre uitgevoerd terwijl de persoon rechtop staat, omdat dit ertoe kan leiden dat de pens dieper gaat in plaats van naar buiten te worden geduwd.De arts beveelt aan om in dit soort noodsituaties, indien mogelijk, de persoon, voor een overlevingskans, voor de Heimlich-manoeuvre ondersteboven met het bovenlichaam naar beneden te plaatsen.Andere artsen op Weibo gebruiken dit moment ook om meer informatie te geven over het uitvoeren van de Heimlich-manoeuvre.Veel online commentatoren denken dat Haidilao niet per se verantwoordelijk is voor wat er is gebeurd.“Afgaande op de video reageerde het personeel snel en correct.Wat betreft de reden waarom de vrouw niet gered kon worden, zullen we moeten wachten op de definitieve rapporten.”Een fout gespot of iets toevoegen?Laat het ons weten in de reacties hieronder of stuur ons een e-mail.Mensen die voor het eerst reageren, even geduld - we zullen je reactie handmatig moeten goedkeuren voordat deze verschijnt.©2022 Whatsonweibo.Alle rechten voorbehouden.Verveelvoudig onze inhoud niet zonder toestemming - u kunt contact met ons opnemen via info@whatsonweibo.com.Moed, kameraadschap en kritiek: de aardbeving in Sichuan in 2022 op Chinese sociale mediaDit bedrijf in Shenzhen neemt geen mensen aan die 'slecht geluk' brengenManya Koetse is de oprichter en hoofdredacteur van whatsonweibo.com.Ze is een schrijver, spreker in het openbaar en onderzoeker (Sinologist, MPhil) over sociale trends, digitale ontwikkelingen en nieuwe media in een steeds veranderend China, met een focus op de Chinese samenleving, popcultuur en genderkwesties.Ze deelt haar liefde voor hotpot op hotpotambassador.com.Neem contact op via Manya@whatsonweibo.com, of volg op Twitter.Moed, kameraadschap en kritiek: de aardbeving in Sichuan in 2022 op Chinese sociale mediaDit bedrijf in Shenzhen neemt geen mensen aan die 'slecht geluk' brengenVideo "Ik heb besloten om geen Engels meer te leren" gaat viral op Chinese sociale mediaUw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd *De opening van deze bubble tea-winkel in Nanjing werd zo gek dat de politie moest ingrijpen en scalpers thee doorverkochten voor 200 yuan ($ 30) per kopje.Ondanks de zinderende hitte stonden Chinese liefhebbers van bubble tea al om 4 uur in de rij voor de opening van een nieuwe melktheewinkel in Nanjing.Om 11.00 uur ontmoedigde de politie mensen om naar het gebied te komen en moest de winkel de deuren sluiten.De hype rond de opening toont de populariteit van bubble tea en huismerken in China.D e opening van een Modern China Tea Shop-filiaal in Nanjing was langverwacht, maar duurde slechts ongeveer dertig minuten.Er waren zoveel mensen naar de opening van de bubble tea-winkel in het Jingfeng Center (景枫中心) gekomen dat de situatie uit de hand liep en de winkel de deuren weer moest sluiten.The Modern China Tea Shop, bekend als Chayan Yuese (茶颜悦色) in China, werd opgericht in 2013 en heeft zijn hoofdkantoor in Changsha.Ze noemen zichzelf een 'creatieve melktheewinkel', wat betekent dat ze voornamelijk desserts en melkthee of bubbelthee verkopen, wat de afgelopen jaren erg populair is geworden onder Chinese consumenten op het vasteland.Melktheeproducten van Chayan Yuese.Parelmelkthee of bubbelthee werd voor het eerst uitgevonden in Taiwan in 1988. De meeste producten van parelmelkthee bevatten een basis van ijsthee en melk, met kauwende tapioca-parels en suiker.Hoewel dit een standaardrecept is, hebben de vele bubbelmelktheewinkels en -ketens in China nu ook een groeiende selectie van bubbelthee met fruitsmaak of bubbelthee met chocoladesmaak.Sinds melkthee in 1996 op de markt kwam op het vasteland, heeft het koffie als drank verslagen in termen van populariteit (lees hier meer).Door zijn logo en marketingstijl positioneert Chayan Yuese of Modern China Tea Shop zichzelf als een authentiek Chinees bedrijf op het vasteland, waarbij de nadruk ligt op de traditionele Chinese stijl en geschiedenis.In een tijdperk van 'China Chic' resoneert dit duidelijk met de consument.Chayan Yuese gebruikt traditionele Chinese illustraties en verhalen op haar producten.Eerder deze week kondigde de populaire Modern China Tea Shop zijn aanstaande Nanjing-debuut op sociale media aan.Veel mensen kwamen in de vroege ochtenduren, vanaf 4 uur 's ochtends, al naar het winkelcentrum om als een van de eerste klanten voor de winkel te wachten, maar de rij liep zo uit de hand dat het hele gebied binnen en buiten het winkelcentrum werd geblokkeerd .Chinese media The Paper schrijft dat de lokale politie donderdagochtend een waarschuwing heeft uitgegeven om meer mensen te ontmoedigen om naar het gebied te komen, omdat er al te veel mensen ter plaatse waren.Vanwege de drukte en de zinderende hitte stuurde de politie van Nanjing een team van agenten naar de theewinkel om de orde te handhaven.Ondertussen boden sommige verkopers hun diensten aan op WeChat of platforms zoals Xianyu om in de rij te staan ​​en melkthee voor anderen te kopen.De hype was zo groot dat ze 200 yuan (bijna $ 30) konden vragen om hun klanten een kopje thee te bezorgen.Modern China Tea Shop zei later dat ze dergelijke praktijken niet steunden.De winkel zou officieel open zijn van 9.00 tot 22.00 uur, maar om 9.30 uur waren de deuren weer gesloten, met een bericht dat de winkel "uitverkocht" was en voor de dag gesloten zou zijn.Op sociale media waren sommige commentatoren in de war over de lange wachtrijen.“De enige manier waarop ik zo in de rij zou staan, is door mijn nucleïnezuurtest te halen”, schreef een commentator, terwijl anderen zich ook afvroegen waarom mensen zich in het Covid-tijdperk in zo’n menigte zouden willen verzamelen."Moet jij niet werken?"sommigen schreven.Ah, nog een belachelijk lange testlijn voor nucleïnezuur?Nee!Het is de opening in Nanjing van een nieuwe bubble tea-winkel waar mensen al om 4 uur in de rij stonden!pic.twitter.com/6LeYU4pxCh— Manya Koetse (@manyapan) 20 augustus 2022De ongebruikelijke situatie deed ook vermoedens ontstaan ​​dat Chayan Yuese mensen inhuurde om in de rij te staan ​​om de hype rond hun opening te vergroten, waarbij sommige bronnen beweerden dat de winkel in feite mensen rekruteerde om in de rij te staan ​​voor een betaling van $ 10."Ik zou alleen om vier uur 's ochtends in de rij staan ​​voor een drankje als het een elixer van onsterfelijkheid is", schreef een Weibo-gebruiker.Door Manya Koetse en Miranda BarnesEen fout gespot of iets toevoegen?Laat het ons weten in de reacties hieronder of stuur ons een e-mail.Mensen die voor het eerst reageren, even geduld - we zullen je reactie handmatig moeten goedkeuren voordat deze verschijnt.©2022 Whatsonweibo.Alle rechten voorbehouden.Verveelvoudig onze inhoud niet zonder toestemming - u kunt contact met ons opnemen via info@whatsonweibo.com.Dit is niet alleen een kwestie van plagiaat, volgens sommigen gaat het erom dat Dior een traditioneel Chinees ontwerp neemt en beweert dat het van hen is.Dit artikel is voor het eerst gepubliceerd door What's on Weibo op vrijdag 15 juli 2022, 22:50 CSTHet Franse luxe modehuis Dior ligt vandaag onder vuur op Chinese sociale media voor het ontwerp van een van de rokken in de herfstcollectie van 2022, die lijkt op een traditionele Chinese rok die bekend staat als mǎmiànqún (马面裙).Op de Chinese versie van de officiële website van Dior beschrijft het Franse modemerk het als een "halflange rok", een "geheel nieuw elegant en stijlvol stuk gebaseerd op het iconische Dior-silhouet".Maar veel Chinese netizens zijn het daar niet mee eens en zeggen dat de plooirok in kwestie eigenlijk een mǎmiànqún (马面裙) is: een omwikkelde, schortachtige traditionele Chinese rok die al in de Song (960-1279) in China werd gedragen. en Liao-dynastieën (916-1125) en werd populair tijdens de Ming-dynastie (1368-1644).De letterlijke vertaling van het woord mǎmiànqún is 'paardengezichtrok'.De rok is samengesteld uit twee overlappende stoffen die rond het onderlichaam zijn gewikkeld: de twee zijkanten van de rok zijn geplooid en er is een glad gedeelte in het midden.De rok is ook bekend als mǎmiànzhěqún (马面褶裙), 'geplooide rok met paardengezicht'."Het is gewoon precies hetzelfde", schreven sommige commentatoren."Ze kopiëren China en verkopen het vervolgens aan Chinese consumenten, ik weet niet wat ik moet zeggen."Op de Chinese officiële Dior-site kost de rok 29.000 yuan (US $ 4292).De Dior-rok aan de linkerkant, de Chinese mamian-rok aan de rechterkant, afbeelding van Weibo.“Ze belasteren China en tegelijkertijd stelen ze van de Chinese cultuur.Ze zijn schaamteloos”, schreef een Weibo-gebruiker (@改改hj)."Kan de propaganda-afdeling geen organisatie oprichten om onze wettelijke rechten te verdedigen?"andere commentatoren schrijven.Het invloedrijke geschiedenisblog-account @Qinyimo (@秦祎墨, meer dan 7 miljoen fans) schreef: “Ik maak geen grapje.Ik hoop dat een advocaat gespecialiseerd in het auteursrecht en een deskundige op het gebied van cultuurbehoud deze zaak samen zullen beoordelen, en aandacht zullen besteden aan hoe smerig dit is.”Sommige mensen zijn vooral beledigd dat Dior suggereert dat het ontwerp van de rok is geïnspireerd op hun eigen originele Christian Dior-rok, zonder enige verwijzing naar China.Anderen voorzien grotere problemen voor Chinese traditionele kleding als Dior daadwerkelijk beweert dat dit ontwerp van hen is.Zij aan zij vergelijking van Dior's rok en mamianqun.Het blogaccount Qinyimo vestigde de aandacht op dit potentiële probleem."Dit is niet alleen een kwestie van plagiaat", schrijven ze: "Als traditionele Chinese kleding heeft de mamianqun een historische oorsprong in het Chinese traditionele kledingsysteem dat tot op de dag van vandaag voortduurt en nooit is stopgezet.Als Dior de versie van hun mamianqun-ontwerp heeft gepatenteerd, zou dit betekenen dat wanneer de Chinese mode-industrie deze traditionele techniek gebruikt, ze daarvoor in een internationaal juridisch geschil kunnen belanden.”“Wat van ons is, is van ons, daar ben ik van overtuigd.Maar als hun patent wordt goedgekeurd, zou dat betekenen dat onze uitweg wordt geblokkeerd (..) Dit is geen grap, dit vereist serieuze aandacht.”Mamianqun-voorbeelden gedeeld op Weibo.Chinese traditionele kleding wordt steeds populairder onder Chinese jongeren, vooral door de opkomst van de Hanfu-beweging, die kan worden omschreven als een sociale beweging die het dragen van Han-Chinese etnische kleding ondersteunt (lees hier meer)."Dior, dit is flagrante culturele toe-eigening [文化挪用]", schrijft een Weibo-gebruiker, die bijna 12.000 likes op hun commentaar kreeg.Tegelijkertijd is niet iedereen het erover eens dat Dior zich schuldig maakt aan plagiaat: “Het is geen plagiaat, vergis je niet, de mamian skirt is niet auteursrechtelijk beschermd, dus echt plagiaat kan niet.Het is echter 100% culturele toe-eigening.”"Ze maken zich misbruik van onze traditionele kleding", schrijven andere commentatoren.Het is niet de eerste keer dat een westers luxemodemerk controverse veroorzaakt in China.In 2018 kreeg het Italiaanse modehuis D&G te maken met verontwaardiging en kritiek van consumenten op Chinese sociale media voor een marketingcampagne met een Chinees ogend model dat onhandig eetstokjes gebruikt om Italiaanse gerechten te eten (lees hier meer).Verschillende andere merken, waaronder Versace en Givenchy, kwamen in 2019 ook onder vuur te liggen voor het vermelden van Hong Kong, Macau en Taiwan als aparte landen of regio's - geen onderdeel van China - op hun officiële websites of merk-T-shirts.Het komt echter zelden voor dat online controverses naar buiten komen in China waarin buitenlandse merken worden beschuldigd van 'culturele toe-eigening'.In het verleden is China beschuldigd van culturele toe-eigening, vooral als het gaat om Koreaanse tradities.Eerder dit jaar werd een artiest tijdens de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Peking in Zuid-Korea veroordeeld voor het dragen van een traditionele Koreaanse jurk die bekend staat als hanbok.Hoewel 'culturele toe-eigening' centraal staat in de discussies van vandaag, is het aantoonbaar wat genuanceerder dan eerdere reguliere discussies over de kwestie van culturele toe-eigening buiten China.Meer dan beledigd voelen over Dior die Chinees mamianqun-ontwerp gebruikt, gaat het erom dat Dior beweert dat het ontwerp gebaseerd is op hun eigen originele klassieker.Zoals een netizen schrijft: "Laten we niet verkeerd worden begrepen, het heeft geen zin om te praten over 'cultural appropriation' [文化挪用], we moeten mensen laten weten dat als ze in de toekomst een mamianqun zullen dragen, ze door buitenlanders kunnen worden verteld dat 'Chinezen houden er gewoon van om rip-offs van grote modemerken te dragen.'Als onze eigen internationale kledingmerken onze eigen mamian-rokelementen gebruiken, is de kans groot dat ze daarvoor door Dior worden aangeklaagd.”Op het moment van schrijven heeft het officiële Dior Weibo-account niet gereageerd op de controverse.Ze hebben echter de commentaarsecties van hun laatste berichten uitgeschakeld.Een fout gespot of iets toevoegen?Laat het ons weten in de reacties hieronder of stuur ons een e-mail.Mensen die voor het eerst reageren, even geduld - we zullen je reactie handmatig moeten goedkeuren voordat deze verschijnt.©2022 Whatsonweibo.Alle rechten voorbehouden.Verveelvoudig onze inhoud niet zonder toestemming - u kunt contact met ons opnemen via info@whatsonweibo.com.Wat gebeurde er in Tangshan?Het gewelddadige restaurantincident waar iedereen het over heeftThe Impossible Love Story: Nancy Pelosi en Hu Xijin worden populair denkbeeldig koppel"Like a Zombie Apocalypse" - Chaotische scènes in Shanghai als mensen het gebouw ontvluchten na een abnormaal testresultaatVervolg op China's lelijke wiskunde-leerboekcontroverse: 27 mensen gestraftCopyright © 2022 Wat staat er op Weibo.Alle rechten voorbehouden.