Spark pasta, rijstverkoop met vormen, smaken en vezels |Voedsel Zakelijk Nieuws

2022-10-02 12:14:42 By : Mr. Zway Zhou

FARGO, ND.- Intrigerende smaken en innovatieve vormen zouden de interesse van de consument in noedels, pasta en rijst kunnen wekken, zei Melanie Bartelme, associate director van Mintel's voedsel- en drankdivisie, in een webinar van 14 september, georganiseerd door het in Fargo gevestigde Northern Crops Institute.Gezondheidspromoties zoals vezelrijk en laag glycemisch kunnen consumenten overtuigen om de producten ook regelmatiger te eten.Uit een Mintel-enquête die in april werd gehouden, bleek dat 63% van de Amerikaanse consumenten zei dat ze de afgelopen drie maanden droge pasta hadden gegeten, wat een daling was van 70% in april 2019. Inflatie en instabiliteit in de toeleveringsketen zullen van invloed zijn op hoe consumenten denken over pasta, rijst en noedels, waardoor het voor voedselproducenten moeilijker wordt om consumenten te overtuigen dat hun merkproducten een hogere prijs waard zijn, zei mevrouw Bartelme.Smaakinnovatie zou kunnen helpen, aangezien 77% van de Amerikaanse consumenten die pasta en noedels eten, volgens Mintel zei geïnteresseerd te zijn in het proberen van nieuwe variëteiten, en 73% van de Amerikaanse consumenten die rijst eet, zei dat gearomatiseerde rijst een gerecht specialer maakt dan gewone rijst.Mevrouw Bartelme gaf het voorbeeld van West-Afrikaanse jollofrijst.In China wordt langzaam gekookte eend gebruikt in bouillon in combinatie met vermicelli."We zien dat smaak echt deze kans is om consumenten uit de stress van de dag te halen en hen dat moment van genot en adrenaline en geluk te geven dat gepaard gaat met smaken," zei ze.Vormen zijn een ander gebied voor innovatie.Sfoglini cascatelli, een nieuwe pastavorm, is ontworpen om aan de saus te hechten.De vorm maakt het ook gemakkelijker om met een vork op te pakken."Het zal geen one-size-fits-all bericht zijn over hoe merken hun verschillende attributen demonstreren," zei mevrouw Bartelme."Het zal logisch zijn voor wat dat product is en hoe we het onderscheiden.In instantnoedels kan het bijvoorbeeld gaan om de basis of de ingrediënten die in de bouillon gaan of het extra foliepakket dat erbij zit.Het kan gaan om de regio waar de ingrediënten vandaan komen.Er is veel interesse om de juiste rijst te combineren met de juiste gerechten.”Gezondheidsvoordelen kunnen producten onderscheiden.Veertig procent van de Amerikaanse consumenten die pasta en noedels eten, zegt dat de producten te lekker zijn om regelmatig te eten."Het goede nieuws is dat voor die consumenten die al actief zijn in de categorie pasta en noedels, ze deze producten al associëren met het geven van dat gevoel van volheid," zei mevrouw Bartelme."Dus de kans hier is om die boodschap te blijven pushen."Vezel zorgt voor die volheid.Mevrouw Bartelme noemde Goodles-pasta gemaakt met een vezelrijk meel om 6 gram prebiotische vezels per portie te leveren, samen met 14 gram eiwit.Het product is er in verschillende smaakvarianten, waaronder cacio e pepe.Lage glycemische pasta, noedels en rijst, hoewel nog steeds een nicheclaim, zou een beroep kunnen doen op het toenemende aantal consumenten dat hun bloedsuikerspiegel controleert, zei mevrouw Bartelme.Aziatische bedrijven hebben noedels gelanceerd die gebakken, niet gefrituurd zijn, en andere noedels met een hoger eiwitgehalte.Pasta, noedels en rijst blijven comfortvoedsel dat consumenten een gevoel van nostalgie geeft, zei mevrouw Bartelme."Soms wil je gewoon blauwe doos macaroni en kaas," zei ze.Recente menutoevoegingen richten zich op herlanceringen van fanfavorieten.Seizoensgebonden lanceringen leunen op zoete en gekruide smaken.