Kijkend naar de geschiedenis van instant noedels, 's werelds beroemdste comfortvoedsel

2022-05-28 08:48:32 By : Ms. Shelly SHI

Instantnoedels vormen de ruggengraat van nachtelijke studies aan elke universiteit wereldwijd.Elke persoon heeft zijn deel van herinneringen met instant noedels.Het kan hun eerste succesvolle gekookte gerecht zijn of het kan zelfs iets persoonlijker zijn.Ze maken direct een connectie met mensen vanwege de gemakkelijke kookstijl.Instantnoedels vormen de ruggengraat van nachtelijke studies aan elke universiteit wereldwijd.Niet elke slaapzaal of hostel kan eten laten bezorgen, dus zodra de kantine sluit en de avond valt, heb je alle benodigdheden die je had meegebracht, en alle snacks en chips die je hebt meegebracht, duren nooit langer dan een week.Het instant noodles-pakket wordt misschien nooit geopend totdat het het laatste is dat overblijft.Maar tijdens examentijd bieden ze je op elk uur van de nacht of dag iets fris, iets warms en iets snels.Momofuku Ando vond de allereerste instant noedels uit in 1958 in Japan.Ando had 4 criteria in zijn hoofd.Ze moeten lekker, niet-bederfelijk, direct klaar, voordelig en veilig zijn.De blokken instantnoedels worden gemaakt door de gestoomde en gekruide noedels in olie en hitte te dehydrateren.Ze kunnen met bijna alles worden gemengd en daarom kun je oneindige smaakpakketten zien die variëren, zelfs met de geografische locatie.Hoewel het vroeger een luxeartikel was dat niet iedereen zich kon veroorloven, omdat ze duurder waren dan de normale noedels.Maar mensen in Japan zagen uiteindelijk dat ze handiger waren en begonnen het langzaam als onderdeel van hun maaltijd te gebruiken.Het idee om noedels in een kopje te verkopen kwam bij Ando op toen hij op zakenreis ging naar de VS.Hij zag hoe ze piepschuimkoffiekopjes hergebruikten als ramenkommen.Dit hielp hem uiteindelijk om geïmproviseerde hittebestendige containers te maken voor zijn instantnoedels.In 1971 werd de daadwerkelijke commercialisering van instantnoedels gestart door Nissin, het bedrijf van Ando, ​​door kopnoedels te introduceren en later veroverde het de hele wereld.Dit hielp Ando om zijn markt met een grotere marge te laten groeien en nu heeft Nissin meer dan 20 miljard eenheden kopnoedels verkocht.Ze bieden u de meest elementaire benodigdheden tijdens het bereiden van voedsel.Frisse, warme en handige AF.Het enige dat nodig is om instantnoedels te bereiden, is water koken, het noedelblok en de smaak toevoegen en laten koken.Als het een instant noedelkop is, voeg je gewoon heet water toe en ontspan je.Het was echter onlangs populair om de verkeerde redenen.Studies toonden aan dat ze kankerverwekkend waren.Dat zou heel goed kunnen, maar uit al die artikelen blijkt dat er een onredelijke hoeveelheid consumptie nodig is om kanker te krijgen.Wat ze zogenaamd slecht maakt, is MSG (mononatriumglutamaat) dat wordt toegevoegd om de houdbaarheid van de verpakkingen te verlengen.Nu worden er veel verkocht zonder MSG.Maar niemand heeft ooit beweerd dat Instant Noodles gezond zijn en ook heeft niemand ze aanbevolen als hoofdvoedsel.Ze waren gewoon een snelle, handige vervanging als je niets anders had.In India komt het maken van thee en Maggi in aanmerking als weten hoe je voedsel moet koken.In memes tenminste.Maar als er één ding is dat iedereen verenigt die een fornuis kan aanzetten, dan is het de mogelijkheid om Instant Noodles te maken!Hoewel Nissin het eerste merk kopnoedels was, wordt in India de Instant Noodles-markt grotendeels gedomineerd door Nestle's Maggi.Maggi werd in 1982 in India gelanceerd toen instantnoedels helemaal niet populair waren.Maggi had alle tijd om een ​​maatstaf voor instant noedels op te stellen en ze hebben het geweldig gedaan.Ze werden een begrip voor instant noedels in India.Nog groter dan de makers van instant noedels.Met het ongelooflijke succes van Maggi hebben andere bedrijven uiteindelijk ingespeeld op de trend van instant noedels in India.Dezelfde formule wordt geprobeerd te repliceren door merken als Top Ramen (Nissin), Knorr, Chings, Yippe en zelfs Patanjali.Zelfs dan blijft Maggi het bestverkochte merk in India.Bronnen: instantnoodles.org, Gizmodo, NDTV + meerBewaar mijn naam, e-mailadres en website in deze browser voor de volgende keer dat ik een reactie plaats.Abonneer je op India's snelst groeiende jeugdblogAbonneer je op India's snelstgroeiende jeugdblog om slimme en eigenzinnige berichten rechtstreeks in je inbox te krijgen!Abonneer je op India's snelstgroeiende jeugdblog om slimme en eigenzinnige berichten rechtstreeks in je inbox te krijgen!