Instant ontbijt krijgt ITC's Aashirvaad

2021-12-27 19:02:39 By : Ms. Blanche Zheng

Na merken als Maggi en Kellogg's heeft ook het merk atta zijn intrede gedaan in de categorie.Maar is het te laat?De wekker gemist.Te laat op het werk.Een snelle ontbijtoplossing nodig voordat je eropuit gaat.Geen tijd om te bestellen.Presentatie op de late avond.Ochtend chaos.Schoolbus toeteren.Snelle ontbijtoplossing nodig.Vrijdag ochtend.Kok meldt zich ziek.Nog nooit ontbijt gemaakt.Kan geen onderscheid maken tussen suji en poha.Snelle ontbijtoplossing nodig.Voor al deze problemen zijn instant-ontbijtmixen dé oplossing.Ze hoeven niet te koken.Slechts wat kokend water en een paar minuten en je hebt een gloeiend heet ontbijt klaar.En nu is de nieuwste vermelding in deze categorie ITC onder het FMCG-merk Aashirvaad.Na zijn leiderschap in de branded atta-industrie te hebben geconsolideerd;Aashirvaad zal zich ook begeven in de categorie aangrenzende vermicelli met toegevoegde waarde.Het merk heeft mini idli sambar, veggie upma, khatta meetha poha en suji halwa geïntroduceerd in de categorie instant maaltijden.De meeste van deze producten zijn verkrijgbaar in de e-store van ITC en op e-commercewebsites.Ze zijn ook verkrijgbaar in moderne winkels en supermarkten.Naast Atta is het merk ook sterk aanwezig in de categorie zuivel, zout en specerijen.Meer recent deed het ook zijn intrede in Super Foods.De categorie ontbijtmixen heeft al MTR, Gits, Maggi, Kellogg's, Mother's Recipe en Eastern Masala en vele andere lokale merken.Sommige van deze merken, zoals Kellogg, vielen in de categorie aan het begin van de pandemie toen huishulp niet beschikbaar was en mensen vanuit huis werkten.Dus is het voor ITC te laat om deze ruimte te betreden?We hebben contact opgenomen met experts uit de industrie om hun mening hierover te horen.Ruchira Jain, oprichter, Elevate Insights, ex-directeur PepsiCo.Gemak is geen modegril of een Covid-specifieke behoefte, maar een langetermijnconsumentenenergie die niet meer weg te denken is.Naarmate het welvaartsniveau van de consument toeneemt, hebben ze de neiging om uit te reiken naar merken die ze vertrouwen en dus winnen merken via conversie van de onverpakte markt.Ook al zijn het laatkomers, dit is een enorme kans!Hoewel poha, upma en idli traditioneel ontbijtproducten zijn, dienen deze meestal als lichte maaltijden of snacks die op elk moment kunnen worden geconsumeerd.Voor deze prijs, van een vertrouwde naam als Aashirvaad, zou het assortiment een goede proef moeten krijgen.Het merk of de breuk in deze categorie zit in productlevering en kant-en-klare beschikbaarheid.Kalyan Karmakar, voedselschrijver en merkadviseur.Er is een grotere sociale verandering gaande buiten de pandemie.De kinderen van veel huishoudelijke hulpen gaan nu naar Engelstalige scholen, krijgen een baan bij BPO's en winkelcentra en sommigen sluiten zich zelfs aan bij de IAS.Dus op de lange termijn zal het waarschijnlijk moeilijk zijn om hulp te vinden in India.Binnenkort zullen we, net als in het Westen, over moeten gaan op gemaksvoedsel.Dus ITC is niet te laat.Op een fondvlucht halen de sterke lopers uiteindelijk in.Een paar maanden hier en daar zal geen verschil maken.De afhankelijkheid van gemaksvoedsel die we in de eerste zes maanden van de lockdown hadden, gaat op korte termijn wat verminderen.Maar op de lange termijn gaan mensen over op gemaksvoedsel.Met dubbele inkomenswoningen en kerngezinnen is er vraag naar.Ook zouden de mensen in het noorden niet weten hoe ze een Puliyogare moeten maken en degenen in het zuiden zouden niet weten hoe ze Chole moeten maken zonder deze kant-en-klare mixen.Met hun bestaande producten heeft ITC al een intrede in huishoudens gemaakt als vertrouwd merk.Dus de kans is groot dat andere producten van hen meer kans hebben om te worden vertrouwd.Hoewel Maggi een vergelijkbare penetratie heeft, is het niet echt bekend dat het gezond is.Ik betwijfel echt of Kellogg's het soort penetratie heeft dat ITC-producten zouden hebben.ITC heeft een enorm voordeel op het gebied van retailnetwerken op Kirana-niveau en ook op het platteland.En daar hebben ze altijd wat aan.Met al deze hebben ze echt een sterk arsenaal.Ontwerpbureau nodig voor uw project?Kies uit 30 van dergelijke agentschappen op afaqs!Marktplaats nu.Klik hier.Copyright © 2021 afaqs!.Alle pagina's van de Website zijn onderworpen aan onze algemene voorwaarden en ons privacybeleid.U mag materiaal op de Website niet voor commerciële doeleinden reproduceren, dupliceren, kopiëren, verkopen, doorverkopen of exploiteren.