Chop Chop in Austin verkoopt noedelbekers voor bezorging, in winkels

2021-12-01 07:37:13 By : Ms. Loy Liu

Instantnoedels zijn bijna onmiddellijk herkenbaar voor Amerikanen, deels vanwege die iconische beker die ze vasthoudt.

Van 1996 tot 2006 torende een 60 meter hoge replica van de klassieke Cup Noodles uit boven Times Square in New York City, rustig stomend als een manier om noedelliefhebbers te verleiden een van deze goedkope snelle lunches op te halen.

Eugene Lin en Steve Har, oprichters van een nieuw bedrijf in noodle-cups in Austin, Chop Chop genaamd, wilden sommige aspecten van die instantnoedels opnieuw creëren, maar zonder de kunstmatige ingrediënten. Zowel Lin als Har hebben tijd doorgebracht met wonen, werken en reizen door Azië, en ze wilden die streetfood-smaken naar Amerika brengen via die direct herkenbare beker.

Eten: Tuk Tuk-veteraan opent Thais-Chinees restaurant in het zuidwesten van Austin

Ze begonnen het merk Chop Chop te ontwikkelen en testten het concept vorig jaar via een pop-up, en binnen een paar maanden verkochten ze hun luxe kopjes - gemaakt met zelfgemaakte bouillon, groenten, vaak een eiwit (vlees of veganistisch vriendelijk ) en noedels, zoals udon, soba en ramen - op lokale boerenmarkten en via bezorging.

Het merk is officieel gelanceerd op de Downtown Farmers Market van het Sustainable Food Center, zegt Lin, en de afgelopen weken zijn ze in de schappen van retailers terechtgekomen, waaronder Asahi Imports, Dia's Market, Fresh Plus, Mosaic Market, Native Grocery, Rabbit Food Grocery , Royal Blue en Thom's Market in Austin. Retailers verkopen momenteel drie varianten: Thaise kip, kimchi ramen en Japanse curry udon, die veganistisch is.

Klanten kunnen zich ook aanmelden voor Club Mian, de maandelijkse abonnementsservice van Chop Chop, waar liefhebbers van noedels zich kunnen aanmelden voor drie, zes of twaalf kopjes per maand. (Abonnementen beginnen bij $ 24. U kunt meer informatie vinden op chopchop.cc.)

Abonnees kunnen elke maand kopjes mixen en matchen en krijgen toegang tot noedelbekers in beperkte oplage en samenwerkingen met lokale boeren, brouwerijen en restaurants. Vorig jaar werkte het bedrijf samen met La Barbecue en Johnson's Backyard Garden voor bekers in beperkte oplage.

"Met Club Mian zullen leden ons zien samenwerken met lokale chef-koks, makers en merken die onze street-style ethos delen", zegt Lin. "Als we verschijnen in lokale, onafhankelijke supermarkten, brengen we die samenwerkingen met ons naar de schappen. Als je ons op een boerenmarkt ziet, werken we rechtstreeks samen met boeren in Texas."

Zonder toevoegingen worden de noedelbekers diepgevroren geleverd en verkocht, en klanten kunnen ze rechtstreeks uit de diepvries bereiden, in de magnetron of op het fornuis. 

Om het Jaar van de Os te vieren, dat op 12 februari begint, heeft Chop Chop samengewerkt met het Koreaanse restaurant Oseyo om een ​​noedelsoep met ossenbottenbouillon te maken met knoedels in Mandu-stijl gevuld met os en garnalen. (De samenwerking met Lunar Firecracker kost $ 12,90 en kan op 12 februari worden opgehaald bij Oseyo.)

Grijp je White Claws: er komt een hard seltzer-festival naar Austin.